Obchodné podmienky
Veobecné obchodné podmienky internetového obchodu (e-shopu)
Článok I.
Vymedzenie pojmov
- Prevádzkovatežom internetovej stránky (e-shopu) je Milo Sipták zeleziarstvo.sk so sídlom Predmestská 1611/84, 01001 ilina
- Predávajúcim je Milo Sipták zeleziarstvo.sk so sídlom Predmestská 1611/84, 01001 ilina
- Dodávatežom tovarov a sluieb ponúkaných v e-shope www.zeleziarstvo.skje Milo Sipták zeleziarstvo.sk so sídlom Predmestská 1611/84, 01001 ilina
- Kupujúcim je kadý návtevník e-shopu, ktorý prostredníctvom e-shopu vytvoril záväznú objednávku. Pre účely zákona, najmä zákona č. 102/2014 Z. z. sa spotrebitežom rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebitežskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikatežskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
- E-shopom je počítačový systém umiestnený v sieti internet s verejným prístupom, ktorý umoňuje objednávanie tovarov a sluieb na diažku prostredníctvom elektronického zariadenia.
- Tovarom alebo slubou sú vetky produkty zverejnené na stránkach e-shopu, ktoré je moné objedna (majú uvedenú cenu a táto nie nulová).
- Kupujúci plne uznáva elektronickú komunikáciu, predovetkým prostredníctvom e-shopu, e-mailovej komunikácie ako aj telefonickej komunikácie, pokiaž je nesporné, e predávajúci komunikuje s kupujúcim alebo ním oprávnenou osobou.
- Na vzah medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý vznikol inak ako prostredníctvom elektronických zariadení na diažku a nejedná sa o vzah medzi poskytovatežom sluieb informačnej spoločnosti a príjemcom sluieb informačnej spoločnosti sa tieto veobecné obchodné podmienky uplatnia iba v nevyhnutnom rozsahu, ktorý zodpovedá právnym predpisom a logickému usporiadaniu veci, pokiaž medzi nimi nebolo dohodnuté inak.
Článok II.
Cena
- Vetky uvádzané ceny pri tovare a slubách sú konečné vrátane 20 % DPH.
- Predávajúci je viazaný cenou uvedenou na stránke e-shopu v momente vykonania nákupu.
Článok III.
Objednávka
- Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v e-shope výberom tovarov alebo sluieb kupujúcim vrátane kompletného vyplnenia objednávkového formuláru a jeho odoslania predávajúcemu. Pre správne a riadne vybavenie objednávky je potrebné vyplni poadované údaje v objednávke a zvoli si monosti dopravy a platby za objednaný tovar alebo sluby.
- Kupujúci zaslaním objednávky súhlasí s cenou objednaných tovarov a sluieb. Objednávka sa jej odoslaním stáva pre kupujúceho záväznou, teda je návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy s predávajúcim.
- Kupujúcemu je po odoslaní objednávky v e-shope automaticky generovaný a odoslaný informačný e-mail o tom, e predávajúcemu bola e-shopom doručená objednávka kupujúceho na spracovanie. Tento e-mail nie je potvrdením tovaru v zmysle ods. 4. tohto článku.
- Potvrdením objednávky zo strany predávajúceho vzniká kúpna zmluva, ktorú je moné meni alebo dopĺňa len na základe vzájomnej dohody medzi kupujúcim a predávajúcim ak zákon alebo iný právny predpis neustanovuje inak. Potvrdením objednávky zo strany predávajúceho je elektronická správa predávajúceho odoslaná na e-mailovú adresu kupujúceho alebo krátka textová správa odoslaná na mobilné telefónne číslo kupujúceho, ktoré kupujúci uviedol v jeho objednávke s informáciou v akom rozsahu je akceptácia objednávky kupujúceho nesporná. Elektronická správa predávajúceho, ktorou sa objednávku kupujúceho nepotvrdzuje, zamieta alebo odmieta, resp. inak zretežne neakceptuje je odmietnutie objednávky kupujúceho.
- Ak predávajúci nie je schopný splni objednávku alebo jej čas v lehote na vybavenie objednávky pri vynaloení maximálneho úsilia a to z dôvodov napr. e tovar sa nevyrába, nie je dostupný u výrobcu alebo na externom sklade dodávateža, výrobca vykonal tak závané zmeny, pre ktoré nie je moné realizova objednávku alebo z dôvodov vyej moci, môe predávajúci objednávku stornova o čom kupujúcemu pole e-mail. Taktie má predávajúci právo zrui objednávku, pokiaž kupujúci v objednávke uviedol nepravdivé alebo zavádzajúce údaje, ktoré nie je moné overi, napríklad nesprávny e-mail, telefonický kontakt alebo nesprávna resp. neexistujúca adresa. Ak kupujúci zaplatil preddavok, tento je mu povinný predávajúci vráti do 14 dní.
Článok IV.
Platobné podmienky
- Za tovar a sluby v e-shope je moné plati nasledovnými spôsobmi
- platba na dobierku (platíte priamo kuriérovi pri preberaní tovaru)
- platba na základe zálohovej faktúry vopred, tovar bude expedovaní po prijatí peňaných prostriedkov na ná účet,
- platba na základe faktúry so splatnosou uvedenou vo faktúre,
- platbu na základe darčekového poukazu.
- Pri nákupe vyom ako 150,- u nenaskladneného tovaru vyadujeme úhradu faktúry vopred.
- Darčekový poukaz predstavuje predplatený objem peňaných prostriedkov, ktoré môe kupujúci vyui pri nákupe na základe dostatku vožných predplatených peňaných prostriedkov. Dátum platnosti kupónu je uvedený na ňom. Nominálnu hodnotu darčekového poukazu je moné dohodnú s kupujúcim.
- Doplatky pre jednotlivé monosti platieb sú uvedené v čl. VI týchto veobecných obchodných podmienok.
- Predávajúci môe poskytnú kupujúcemu monosti zliav:
- zžavu z ceny za registráciu do e-shopu,
- zžavu za opakovaný nákup,
- zžavu na základe jednorazového zžavového kupónu,
- Poskytované zžavy nie je moné kumulova.
Článok V.
Dodacie podmienky
- Predávajúci je povinný do 30 dní od vytvorenia objednávky zasla kupujúcemu tovar, ak sa nedohodli inak, alebo ak pri tovare nebola uvedená dlhia dodacia lehota.
- Ak je tovar skladom je expedovaný podža kapacitných moností v čo najkratom čase.
- Ak sa v objednávke nachádza viacero tovarov a sluieb a čas z nich nie je skladom, informujeme o tom kupujúceho s monosou čiastočných dodávok.
- Spolu s tovarom je zákazníkovi zasielaná faktúra (daňový doklad), návod ako i ostatné dokumenty k tovaru alebo slube od výrobcu.
- Za miesto plnenia sa povauje miesto, do ktorého je tovar dodávaný.
- Predávajúci realizuje dopravu ku kupujúcemu prostredníctvom: Slovenskej poty, a.s., so sídlom Partizánska cesta 9, 97599 Banská Bystrica
Článok VI.
Poplatky za prepravu, balné a monosti platieb
- Pri platbe vopred na bankový účet na základe zálohovej faktúry alebo prostredníctvom platobných brán si za dopravné účtujeme: pri doprave Slovenskou potou s doručením do 3 pracovných dní po expedícii z náho skladu 4,50
- Pri platbe na dobierku (platíte pri preberaní kuriérovi): pri doprave Slovenskou potou s doručením do 3 pracovných dní po expedícii z náho skladu - 5,50
- Predávajúci sa môe s kupujúcim dohodnú aj na inom ako tandardnom (vyie uvedenom) postupe pri zasielaní tovaru alebo sluieb ako aj cien za tieto sluby.
- Predávajúci môe zasla tovar ktorý je okamite dostupný kupujúcemu a zvynú čas objednávky doručí dodatočne v zákonnej lehote, avak za predpokladu, e kupujúcemu nebude účtované iadne dodatočné potovné, okrem toho, ktoré bolo započítane v objednávke.
Článok VII.
Prevod vlastníckeho práva
- Vlastnícke právo prechádza z predávajúceho na kupujúceho momentom prevzatia veci od predávajúceho alebo dopravcu.
Článok VIII.
Storno kúpnej zmluvy
- Stornova objednaný tovar alebo slubu má kupujúci právo do 24 hodín od vzniku kúpnej zmluvy bez storno poplatku pri tovare, ktorý je vyrábaný na zákazku, podža pecifických poiadaviek spotrebiteža alebo peciálne pre jedného spotrebiteža.
Článok IX.
Právo spotrebiteža vráti tovar bez udania dôvodu a poučenie spotrebiteža
- Spotrebitež má na základe zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteža pri predaji tovaru alebo poskytovaní sluieb na základe zmluvy uzavretej na diažku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako Zákon) podža ustanovení § 7 a nasledujúcich právo odstúpi od kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dni odo dňa prevzatia tovaru, ak si predávajúci splnil informačné povinnosti podža tohto zákona, pre ostatné prípady sa uplatňuje ods. 2 alebo 3 Zákona. Ak predmetom kúpnej zmluvy je dodanie tovaru, spotrebitež má právo odstúpi od zmluvy aj pred dodaním tovaru.
- Spotrebitež je povinný, ak toto právo chce vyui, písomné odstúpenie od kúpnej zmluvy osobne doruči najneskôr v posledný deň určenej lehoty na kontaktnú adresu predávajúceho počas jeho prevádzkových hodín alebo toto odstúpenie poda na potovú prepravu najneskôr v posledný deň lehoty na adresu, ktorá je uvedená v kontaktoch, prípadne takéto uplatnenie práva je moné uplatni aj v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči. Spotrebitež je povinný po oznámení o odstúpení od zmluvy zasla alebo doruči osobne predmet zmluvy od ktorej odstupuje spolu so vetkou dokumentáciou napr. originálom faktúry, návodom a inou dokumentáciou k tovaru, ktorá mu bola doručená spolu s tovarom, najneskôr vak do 14 dní odo dňa odstúpenia (§10 ods. 1 Zákona). Odporúčame kupujúcim, aby si vyhotovili pre vlastnú potrebu kópiu faktúry a tovar zasielali doporučene a ako poistenú zásielku. Na odstúpenie od zmluvy môete vyui nasledovný formulár: Odstúpenia od kúpnej zmluvy,v ktorom je potrebné vyplni minimálne údaje s označením * hviezdičkou. http://www.eshop.zeleziarstvo.sk/odstupenie.pdf. Tovar nám nezasielajte na dobierku, zásielka nebude prevzatá
- Prevádzkovatež e-shopu vráti zaplatené plnenie za tovar / slubu vrátane nákladov na dopravu v zmysle ust. §9 ods. 3) zákona č. 102/2014 Z.z. ako i nákladov preukázatežne vynaloených na objednanie tovaru do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy, avak nemusí vráti peniaze skôr ako je mu doručený tovar alebo spotrebitež nepreukáe zaslanie tovaru, to neplatí v prípade ak predávajúci navrhol, e si tovar vyzdvihne sám.
- Náklady na vrátenie tovaru znáa spotrebitež.
- Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovary a sluby, ktoré sú vymedzené v §7 ods. 6 písm. a) a l) zákona č. 102/2014. Z.z.
- Spotrebitež znáa akékožvek zníenie hodnoty tovaru, ktoré bolo spôsobené jeho pouívaním nad rámec potrebný pre zistenie funkčnosti a vlastností tovaru.
Článok X.
Práva a povinnosti zmluvných strán
- Za zmluvné strany sa pokladá predávajúci a kupujúci.
- Kupujúci je povinný:
- prevzia objednaný tovar,
- zaplati za prevzatý tovar dohodnutú odplatu predávajúcemu,
- prekontrolova neporuenos obalu resp. aj samotný tovar pri jeho preberaní.
- Predávajúci je povinný:
- doda zákazníkovi tovar v poadovanej kvalite, mnostve a v dohodnutej cene,
- spolu s tovarom alebo dodatočne zasla zákazníkovi vetky dokumenty k tovaru ako napríklad faktúru za tovar, reklamačný list, návod na obsluhu v kodifikovanej podobe slovenského jazyka.
Článok XI.
Ochrana osobných údajov
- Osobné údaje sú spracúvané v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorích predpisov.
- Prevádzkovatež neposkytuje osobné údaje kupujúceho tretej osobe, okrem zvolenej prepravnej spoločnosti ktorá zabezpečuje doručenie tovaru alebo sluieb, alebo tátnym orgánom v prípade kontroly, prípadne sprostredkovatežovi a to na základe vzájomnej zmluvy uzatvorenej podža Zákona č. 18/2018 Z.z.
- Prevádzkovatež je povinný zabezpeči osobné údaje pred ich sprístupnením neoprávneným osobám, prijatím vhodných technických a organizačných opatrení. Taktie vetci zamestnanci prevádzkovateža sú povinní dodriava mlčanlivos vo vzahu k osobným údajom.
- Dotknutá osoba má práva vymedzené v zmysle ust. § 19 a nasl. Zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení platných noviel a to konkrétne:
a. právo na informácie, ktoré je plnená týmto obsahom a obchodnými podmienkami,
b. právo poadova prístup k osobným údajom týkajúcich sa dotknutej osoby - § 21 Zákona spočíva vo Vaom práve doadova sa akým spôsobom a na aké účely sú Vae údaje spracúvane, pričom túto poiadavku môete adresova na kontaktný e-mail.,
c. právo na opravu osobných údajov - § 22 Zákona Vám umoňuje opravi osobné údaje ak sú neaktuálne,
d. právo na vymazanie osobných údajov - § 23 Zákona vyuijete v prípade ak nemáte záujem, aby prevádzkovatež ďalej spracúval osobné údaje,
e. právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov - § 24 Zákona uplatníte v prípade ak sa domnievate, e osobné údaje boli spracúvané v rozpore so zákonom,
f. právo namieta spracovanie osobných údajov - § 27 Zákona,
g. právo na prenosnos osobných údajov,
h. právo poda podnet na dozorný orgán vo vzahu k spracúvaným osobným údajov.
- Prevádzkovatež od kupujúceho získava nasledovné osobné údaje: titul, meno, priezvisko, adresa, adresa na doručenie, fakturačná adresa, telefónne číslo, e-mailová adresa.,ktoré sú spracúvané za účelom korektného vybavenia Vaej objednávky. Tieto osobné údaje sú uchovávané po dobu 10 rokov pre účely archivácie. V rámci vybavenia objednávky dochádza k spracúvaniu osobných údajov za účelom vystavenia faktúr, vystavenia skladových (dodacích) listov, zabezpečenia dopravy ako aj účtovania v účtovníctve.
- Prevádzkovatež poveril sprostredkovateža, ktorý je prevádzkovatežom internetového portálu heureka.sk so slubou Overené zákazníkmi, spoločnos Heureka Shopping, s.r.o. so sídlom Karolínksa 650/1, 186 00 Praha, IČO: 02387727 / pricemania.sk so slubou Hodnotenie obchodu, spoločnos Pricemania s. r. o., so sídlom Karpatská 6, 811 05 Bratislava, IČO: 43860599, aby v mene prevádzkovateža e-shopu spracúvala jednorázovo osobné údaje v rozsahu meno, priezvisko, e-mail a informácie o objednanom tovare za účelom hodnotenia kvality nákupu. Pre účely tohto hodnotenie zale sprostredkovatež jednorazový e-mail kupujúcemu s monosou hodnotenia.
- Tieto stránky zaznamenávajú vau IP adresu, informácie o čase kožko času strávite prezeraním tých stránok a informácie o tom z akých stránok k nám prichádzate. Cookies sú textové súbory, ktoré sú ukladané vo vaom počítači a pouívajú sa aj na meranie návtevnosti stránky a prispôsobenie zobrazenia stránok a vďaka týmto súborom Vám dokáeme ponúknu kvalitnejí obsah. Preto tieto súbory vnímame ako ná oprávnený záujem. Niektoré súbory cookies sú súbormi tretích strán, napr. Youtube, Google a podobne.
- Súbory cookies si môete kedykožvek vymaza alebo ich zbieranie nastavi priamo v nastaveniach internetového prehliadača. Ak chcete odmietnu zbieranie súborov cookies nastavte si to vo svojom internetovom prehliadači.
- Ak kupujúci súhlasil so spracúvaním osobných údajov v e-shope na účely e-mailového marketingu, súhlasil so zasielaním e-mailových správ na kontaktnú e-mailovú adresu.
- Osobné údaje pre e-mailové marketingové účely v rozsahu meno a priezvisko, e-mailová adresa sú poskytnuté na dobu piatich rokov. Tieto osobné údaje nie sú poskytované tretím stranám.
- Svoj súhlas môe kupujúci kedykožvek odvola zaslaním Odvolania so spracúvaním osobných údajov, pričom tieto okamite maeme. Odhlásenie je moné aj prostredníctvom odkrtnutia políčka v uívatežskom účte pouívateža (ak kupujúci poiadal o vytvorenie uívatežského účtu). Z naej strany Vami poskytnuté osobné údaje u nebudeme pouíva na účely e-mailového marketingu.
- Ak kupujúci súhlasil so spracúvaním osobných údajov v e-shope na účely SMS marketingu súhlasil so zasielaním SMS správ na kontaktné telefónne číslo.
- Osobné údaje pre SMS marketingové účely v rozsahu meno a priezvisko, telefónne číslo sú poskytnuté na dobu piatich rokov.
- Svoj súhlas môe kupujúci kedykožvek odvola zaslaním Odvolania so spracúvaním osobných údajov, pričom tieto okamite maeme. Odhlásenie je moné aj prostredníctvom odkrtnutia políčka v uívatežskom účte pouívateža (ak kupujúci poiadal o vytvorenie uívatežského účtu). Z naej strany Vami poskytnuté osobné údaje u nebudeme pouíva na účely e-mailového marketingu
Článok XII.
Náhrada kody pri neprevzatí tovaru
1. Predávajúci má právo na náhradu kody (podža ust. § 420 a nasl. Občianskeho zákonníka), v prípade e si kupujúci objednal tovar, ktorý nestornoval resp. neodstúpil od zmluvy a zároveň od dopravcu neprevzal tento tovar alebo po výzve predávajúceho si v prípade zvolenia osobného odberu tovar neprevzal v určenej lehote na odber. Týmto konaním kupujúci poruil svoju povinnos uvedenú v čl. X bod 2. písm, a), podža ktorého je kupujúci povinný prevzia objednaný tovar.
2. Pri určovaní výky náhrady kody predávajúci berie do úvahy predovetkým dopravné náklady a s tým spojené poplatky v prípade zaslania tovaru, náklady spojené s balením, expedíciou a administráciou objednávky ako aj vetky ostatné náklady, ktoré mu vznikli s realizáciou predmetnej objednávky a zároveň má právo si účtova i ulý zisk.
3. Predávajúci má právo aj neuplatni si právo na náhradu kody alebo si uplatni toto právo len z časti.
Článok XIII.
Záverečné ustanovenia
- Predávajúci si vyhradzuje právo meni a dopĺňa tieto veobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho. V prípade zmeny veobecných obchodných podmienok alebo reklamačných podmienok, sa riadi celý proces nákupu prostredníctvom tých veobecných obchodných podmienok, ktoré boli platné v momente odoslania objednávky kupujúcim a tieto sú prístupné na internetovej stránke predávajúceho.
- Neoddelitežnou súčasou týchto veobecných obchodných podmienok sú aj reklamačné podmienky.
- Odoslaním objednávky kupujúci si prečítal veobecné obchodné podmienky ako aj reklamačné podmienky.
- Tieto podmienky boli vypracované v rámci projektu certifikácie e-shopu nakupujbezpecne.sk
- Tieto veobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky sú k dispozícií v sídle spoločnosti k nahliadnutiu kupujúcim, ako aj sú zverejnené na internetovej stránke e-shopu.
- Pokiaž spotrebitež nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, e predávajúci poruil jeho práva, má monos obráti sa na predávajúceho o iadosou o nápravu. Ak predávajúci na iados o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebitež má v zmysle § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom rieení spotrebitežských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo poda návrh na začatie alternatívneho rieenia svojho sporu. Prísluným subjektom na alternatívne rieenie spotrebitežských sporov s prevádzkovatežom e-shopu je Slovenská obchodná inpekcia (www.soi.sk) alebo iná prísluná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho rieenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (http://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov), pričom spotrebitež má právo vožby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho rieenia spotrebitežských sporov sa obráti. Spotrebitež zároveň môe na podanie návrhu na alternatívne rieenie svojho sporu vyui platformu pre rieenie sporov on-line, ktorá je dostupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Informácie o poplatkoch za návrh nájde spotrebitež na internetových stránkach konkrétneho subjektu alternatívneho rieenia sporov.
- Inak neupravené vzahy v týchto veobecných obchodných podmienkach ako v ich neoddelitežných súčastiach (prílohách) sa riadia podža prísluných ustanovení predovetkým Zákona č. 40/1964 Zb, Zákona č. 250/2007 Z.z., Zákona č. 102/2014 Z.z., Zákona č. 18/2018 Z.z., Zákona č. 22/2004 Z.z. ako aj Zákona č. 513/1991 Z.z.
- V prípade uzatvorenia inej zmluvy s kupujúcim s inými podmienkami, majú podmienky uvedené v zmluve prednos pred veobecnými obchodnými podmienkami.
- Tieto veobecné obchodné podmienky vrátane ich neoddelitežných súčastí nadobúdajú platnos a účinnos 25. mája 2018.
Reklamačné podmienky internetového obchodu (e-shopu)
neoddelitežná súčas veobecných obchodných podmienok
- Reklamova je moné len tovar, ktorý bol zakúpený u predávajúceho a ktorý je vlastníctvom spotrebiteža.
- Ak kupujúci je spotrebitež (fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej podnikatežskej činnosti, zamestnania alebo povolania) na vetok ponúkaný tovar sa poskytuje záruka v trvaní 24 mesiacov, ak nie je pri tovare uvedené inak a postupuje sa v zmysle Zákona o ochrane spotrebiteža a Občianskeho zákonníka a týchto reklamačných podmienok. Ak si kupujúci objednal pouitú vec a bol o tom kupujúci informovaný, záručná doba je 12 mesiacov. Ak kupujúci nie je spotrebitežom, postupuje sa v zmysle ustanovení Obchodného zákonníka a záručná doba je 1 rok a na tieto reklamácie sa nevzahujú tieto reklamačné podmienky.
- Záručná doba začína plynú dňom prevzatia tovaru od prepravnej spoločnosti alebo priamo od predávajúceho ak si tovar preberá kupujúci osobne, v deň jeho prevzatia.
- Kupujúci je povinný reklamáciu uplatni bezodkladne u predávajúceho, a to hneď po zistení vady.
- Zodpovednos za vady sa nevzahuje na vady spôsobené nasledovným uívaním:
- k vade dolo mechanickým pokodením výrobku spôsobeným kupujúcim,
- nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode na pouívanie,
- pouívaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzeného prostrediu tovaru podža návodu,
- zanedbaním starostlivosti a údrby o tovar,
- pokodením tovaru nadmerným zaaovaním,
- pouívaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, veobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným poruením záručných podmienok.
- Zo zodpovednosti za vadysú taktie vyňaté vady, ktoré vznikli pri ivelnej pohrome.
- Zodpovednos za vady sa nevzahuje taktie i na bené opotrebenie tovaru (alebo jeho časti) spôsobené pouívaním tovaru. Za vadu nie je moné povaova, ako vyplýva u z povahy veci doba jej minimálnej trvanlivosti alebo doba spotreby, ktorá môe by obmedzená na kratí čas. Doba minimálnej trvanlivosti, doba pouitežnosti, doba spotreby alebo obdobná doba je uvedená na tovare ak takémuto označeniu tovar podlieha.
- Reklamovaný tovar je potrebné zasla na nau adresu uvedenú niie avak nie na dobierku alebo osobne donies na kontaktnú adresu. Tovar je potrebné vhodne zabali, aby počas prepravy nedolo k pokodeniu tovaru a odporúčame tovar zasla doporučene, prípadne ako poistenú zásielku. K tovaru je potrebné pripoji kópiu dokladu o kúpe (faktúru) a popis vady alebo odporúčame priloi vyplnený Reklamačný formulár http://www.eshop.zeleziarstvo.sk/reklamacny-formular/ spolu s dokladom o kúpe.. Reklamáciu je vhodné zasla písomne (potou) alebo osobne.
- Predávajúci potvrdí prijatie reklamácie a vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme. Za deň uplatnenia reklamácie sa povauje deň jej doručenia predávajúcemu. Ak nie je moné potvrdenie doruči ihneď, musí sa doruči bez zbytočného odkladu, najneskôr vak spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie o vybavení reklamácie bude zaslané písomne.
- Predávajúci je povinný urči spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zloitých prípadoch do 3 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyaduje zloité technické zhodnotenie tovaru najneskôr do 30 dni odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie vybaví reklamáciu predávajúci ihneď, v odôvodnených prípadoch mono reklamáciu vybavi aj neskôr. Vybavenie reklamácie vak nesmie by dlhie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí 30 dňovej lehoty na vybavenie reklamácie ma kupujúci právo odstúpi od kúpnej zmluvy a bude mu vrátená plná suma za tovar alebo má právo na výmenu tovaru za nový.
- Práva kupujúceho pri uplatňovaní reklamácie:
- ak ide o vadu, ktorú mono odstráni, má kupujúci právo, aby táto bola bezodplatne, včas a riadne odstránená, pričom táto vada musí by odstránená bez zbytočného odkladu,
- kupujúci môe namiesto odstránenia vady poadova výmenu veci, alebo sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhžadom na cenu tovaru alebo závanos vady,
- predávajúci môe namiesto odstránenia vady vymeni vadnú vec za bezvadnú vec, ak to kupujúcemu nespôsobí závané akosti,
- ak ide o vadu, ktorú nemono odstráni a ktorá bráni riadnemu pouívaniu veci má kupujúci právo na výmenu veci alebo na odstúpenie od zmluvy. Také isté právo ma kupujúci v prípade ak síce ide o odstránitežné vady, ak vak kupujúci nemôe pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčí počet vád vec riadne uíva,
- ak ide o iné neodstránitežné vady, má kupujúci právo na primeranú zžavu z ceny veci.
- Reklamácia sa povauje za vybavenú, ak sa skončí reklamačné konanie odovzdaním reklamovaného tovaru, jeho výmenou alebo vrátením kúpnej ceny tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie. O výsledku reklamačného konania je spotrebitež informovaný v zákonnej lehote.
- Nepokodenie tovaru, resp. neporuenos obalu (podža pokynov pri preberaní tovaru) je potrebné skontrolova pri preberaní tovaru, nakožko sa tovar pri preprave môe pokodi. Odporúčame kupujúcim rozbali tovar a prezrie si ho v prítomnosti dopravcu. Vaím podpisom kuriérovi prehlasujete, e obal je nepokodený.
- Tieto reklamačné podmienky sú neoddelitežnou súčasou veobecných obchodných podmienok, a predávajúci si vyhradzuje právo ich kedykožvek meni aj bez predchádzajúceho upozornenia predávajúceho. Kontakt : Milo Sipták zeleziarstvo.sk Predmestská 1611/8401001 ilina tel: 0905420924 zeleziarstvo@zeleziarstvo.sk
Orgán dozoru:
Inpektorát Slovenskej obchodnej inpekcie so sídlom v iline pre ilinský kraj
Predmestská 71, P. O. BOX B-99
011 79 ilina 1
tel.: 041/7632 130
e-mail: za@soi.sk
Ceny v internetovom obchode nemusia by zhodné s cenami predajne eleziarstva v iline, kde sa nachádza odberné miesto pre eshop www.zeleziarstvo.sk